Pages

Monday 4 February 2013

Tupperware Malaysia: Tupperware Online: Tupperware Catalogue: Tupperware Clearance: Katalog Baru

Salam semua..

             Hai..terima kasih buat anda yg sudi mluangkan masa mmbaca tulisan saya d blog ni..jadi, tidaklah saya syok sendiri menulis..sekurang2nya ada juga pembaca d blog saya..trima kasih skali lagi buat anda smua..

             Hari ni nak crita pasal ape ye???? Hmm..jam skarang mnunjukkan pkul 12.24 am bersamaan 5 February 2013 iaitu hari Selasa..tapi cerita yg saya nk kongsikan ni berlaku pd hari sebelumnya..mm dah tentu2nya hari Isnin..

             Hari Isnin..hari permulaan..hari pertama dalam kiraan minggu..seharusnya merupakan hari yg bersemangat utk memulakan tugas slepas 2 hari bercuti di hujung mggu..tapi entah kenapa hari Isnin (smalam) ni, prasaan saya amat2 lemau a.k.a    M_ L _ S...anda isi sndiri la huruf2 yg tertinggal tu..saya xsuka nak sebut perkataan tu..tapi itu la yg saya rasa..semua perkara M_L_S nak buat..itu ini xnak buat..yg tau nak brehat aje..eee..truknye..saya memang xsuka prasaan itu..adakah itu yg di namakan Monday Blues?? ape2 ajelah..

            Hmmm..memandangkan saya bkerja d waktu petang, jadi saya masuk kerja slepas pkul 12.. pagi2 tu saya mmg xbuat ape2..smpai d tpt keje, ape benda pun xnak buat..truk la prasaan tu..tp saya cuba lawan..mcm2 yg saya buat..sehingga la bla ada sorang kawan dtang n bg snarai order nk bli brg Tupperware..hahhh??!! saya macam xpercaya..aura positif trus datang..serta merta saya bersemangat..serta merta mata saya cerah..hahahah...kuat betul aura tupperware ni..hihi..serta merta prasaan M_L_S saya tadi bertukar..saya trus bersemangat..

         Saya balik keje jam 6.30..sbelum tu saya dah call stokis terdekat bgtau nak ke stokis jam 6.30 n harap boleh tggu saya datang utk buat sales. tp tauke cina tu bgtau..."Kedai tutup 6.30 ma..mana bleh tggu..U datang awal la..depend dgn luck U la..kalau masih buka time U dtg"..itu jawapan dia..frust saya tau..dlm hati saya cakap.."org nak bg duit pun xmau ka? apa punya orang la.." Xpe..saya fikir positif..kalau ada rezki saya, saya sempat beli d stokis tu sblum kedai ttup..hihi
  
       
        Tepat 6.30 ptg, saya terus memecut laju motosikal buruk saya ke stokis yg saya maksudkan tadi..kira2 hmpir 5 minit, saya smpai..Sampai2 je tgok kat cermin kedai tu tertulis "CLOSED"..huhu..saya mmg frust..tp saya cuba intai2 dr luar sebab kedai tu bercermin cerah.so nampak la masih ada pkerja di dalam..dgn bahasa isyarat, saya bgtau nk bli brg..fuhh..memang rezki saya..pkerja cina tu suruh saya masuk..saya pun trus memesan brg2 yg kwn saya order tdi tu..n yg bestnye..saya trus dpt bli Katalog baru a.k.a Katalog 2, 2013..mmg brg2 yg menarik2 kat dalam tu..harus meletopss jualan bulan Februari ni nnti..

       
        Beli punya beli smpai xhingat dunia..xhingat n xsedar yg diri ni datang ke stokis dgn naik motosikal buruk je..bakul moto pun dh goyang2 nk tcabut..Box plak xsempat nak bli lagi..haiya..mcm mana mau bawak balik??? Ponin kojap memikirkan..nasib baik ada beg sandang blakang..ape lagi..gunakan ruang dgn bijak...saya sumbat sgala tupperware2 kcik masuk dlm tpware besar n barulah d masukkan ke dlm beg sandang saya tu.. n selebihnya yg dh xmuat beg, saya tpaksala letak dlm bakul moto yg dh nk tcabut tu...fuhh..mencabar sgguh..tp demi cstmer tsayang..saya usahakan yg terbaik utk anda..kerana atas kepercayaan anda terhadap saya..

      Kalu d ingat2kan balik..hihi..lucu pun ada..ye la..awal pagi kemain lembik M_L_S nak p keje..tp bila kena penangan Tupperware tu, segar bugar biji mata..kembali bersemangat..sampai xingat dunia mmbeli..hihi...itu lah kisah saya dgn tupperware..mmg bersemangat..hihi..okeyla..tentu anda tertunggu2 katalog terbaru kan..nanti saya upload ye..sebab kalu upload awal2 kan, kena saman plak..tggu yee..tungguuuuu.....


2 comments: